FANDOM

ברוכים הבאים לויקי אודות מנחם המשעמם!

כרגע מנחם מיוצג בשני חשבונות:

פרופיל פייסבוק בשם "מנחם היי", הקיים מאז ה-21 לאפריל, 2014.

עמוד פייסבוק בשם "מנחם המשעמם", הקיים מאז יולי 21, 2015.

מנחם היי או מנחם המשעמם? עריכה

במקור, הפרופיל של מנחם היה פרופיל פייסבוק בשם "מנחם המשעמם", שהיה בכתובת https://www.facebook.com/profile.php?id=100008245025048. אותו פרופיל מוזכר בכמה כתבות בעיתונים המקוונים, כמו כאן למשל.

אותו פרופיל הוקפא (כנראה על ידי פייסבוק) לאחר התאריך ה-14 ביולי, 2015. ואז נאלץ מנחם לפתוח עמוד פייסבוק עם אותו שם, בכתובת https://www.facebook.com/MenachemH1.

בתאריך ה-30 בינואר, 2017 חזר במפתיע הפרופיל הישן מהקפאה, אבל תחת השם "מנחם היי", שמזכיר את השם שבו מנחם מציג את עצמו על שיריו (מנחם ה.). בפוסט שבא אחרי כן נותן מנחם לינק לעמוד החדש ומסביר: "לכל מי ששאל, מכיוון שהיו לי בעיות בפרופיל האישי, פתחתי את העמוד הזה. בעמוד זה המשכתי לכתוב סטטוסים ולהעלות תמונות.".

מכאן ניתן להבין ששני הפרופילים שייכים למנחם המקורי, ומי שרוצה לחוות את חווית מנחם המלאה צריך כרגע לעקוב אחרי שניהם.

מי הוא מנחם? עריכה

מנחם הוא דמות (פיקטיבית?) שמיוצגת באמצעות עמוד פייסבוק, בו משתף מנחם את העולם עם הגיגיו המשעממים. רוב הסטטוסים של מנחם הם חסרי משמעות למדי, כמו שסיינפלד היה יכול להיות אם הוא היה הרבה יותר יבש.

חוץ מ"המשעמם" בשמו של מנחם, נראה כאילו הוא לחלוטין אינו מודע לעצמו, ולא חושב שהוא משעמם יתר על המידה.

מה ידוע לנו על הדמות של מנחם? עריכה

מנחם גר ברמת גן. מידת החולצה שלו היא אקסטרה לארג'

מנחם עובד במשרד כלשהו. לא ברור איזה משרד אבל כנראה שזה משרד הייטק כלשהו, בגלל שעובדת איתו בחורה בשם קרן המתכנתת וגם נראה שהם נוהגים ללכת למסעדה באמצע יום העבודה. מנחם הוא נאמן בטיחות אש, ועובד באותו מקום כבר לפחות 8 שנים.

מנחם היה נהג טנק מגח בצבא.

מנחם התנדב להיות ועד הבית.

אחד התחביבים של מנחם הוא איסוף ספרים על ארגון "ההגנה". ידוע לנו גם שיש לו חיבה מיוחדת לדברים הכי לא מעניינים שיש, כמו עמודי מדרכה ותורמטים. יש לו גם חיבה למשחקי מילים (חלקם יכולים להיות מאוד מטומטמים).

אחד הזמרים האהובים על מנחם הוא דודו זכאי.

יש ימים שבהם מנחם מפנק את קוראיו בשירים . מהשירים ניתן להבין כי פעם היתה לו חברה, אך הם נפרדו מסיבה שאינה ידועה.

האינטראקציה של מנחם עם המגיבים בעמוד שלו עריכה

מנחם (או האדם / הצוות האנונימי שמאחורי העמוד שלו) פועל במתכונת של עיתון. הוא ממעט מאוד באינטראקציה פומבית עם הקהל, לא נותן לייקים לאף אחד, ולעתים מאוד רחוקות הוא יגיב לאחת התגובות בעמוד שלו.

מנחם כנראה כן עונה להודעות פרטיות שנשלחות אליו (לפחות לפי מה שפייסבוק מדווח). מנחם לעתים נוהג גם לפרסם תמונות שנשלחות אליו (במיוחד אם אלו תמונות של עמודי מדרכה או תורמטים)

דמויות שמתועדות על ידי מנחם עריכה

דמויות מעמוד הפייסבוק הנוכחי עריכה

איציק

ירדנה

עליזה

קרן המתכנתת

מאיר בן הדוד

מלכה אישתו של מאיר

אישתו של איציק

שחר העובד הצעיר

שלמה מהשיווק

צפריר היועץ הארגוני

דמויות מפרופיל הפייסבוק עריכה

פז היועץ הארגוני

עדן

Menachem's world.jpg

ויזואליזיציה של הדמויות מעולמו של מנחם. נלקח מכאן.

סוגי סטטוסים נפוצים עריכה

"איזה קטע" - סטטוס שמתאר משהו חסר משמעות לגמרי שקרה למנחם. למשל: "איזה קטע, החלב שלי היה מקולקל אז קניתי חדש".

"עליזה התערבה" / "וכולנו צחקנו" - מתאר שיחה שהתחילה במשרד ועליזה תרמה לה בדיחה, בדרך כלל מאוד מאוד לא מצחיקה. כנראה שרוב הצחוקים אחר כך היו מתוך נימוס או שצחקו על עליזה עצמה.

טיפים לחיים. כמו זה למשל.

צילומי מסך של שיחות של מנחם עם איציק ומאיר הבן דוד. בנוסף לכך יש צילומי מסך של שיחות של איציק עם אישתו, או שיחות של מאיר עם אישתו.

"איזה איציק זה"

עוד עמודים בויקי עריכה

יצירות של מעריצים

דפים ברשת הקשורים למנחם המשעמם

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית